Nenechte je bloudit

Validační komunikace v praxi

Bloudící klient může být pro váš tým výzvou. Jak ale správně pochopit jeho potřeby, aniž by to bylo vyčerpávající pro personál? V našem dvouhodinovém online kurzu vám ukážeme, jak prostřednictvím Validace, osvědčené metody podle Naomi Feil, zlepšit komunikaci s klienty a zároveň podpořit váš tým.

Kurz vede odbornice na péči o osoby s dezorientací a specifickými potřebami. Na kurzu také bude sdílet zkušenosti staniční sestry z Domova pro seniory, kde se toto téma úspěšně řešilo. Díky jejich zkušenostem získáte nový náhled na poteby klientů i praktické příklady z reálného prostředí.

Pro koho je kurz určen?
Kurz je určen pro vedoucí pracovníky v sociálních službách, kteří chtějí podpořit své týmy. Je vhodný jak pro ty, kteří již s Validací pracují, tak pro ty, kteří se teprve rozhodují, zda je tato metoda vhodná pro jejich organizaci.

450+ účastníků kurzů

Cena 990 Kč

bez DPH

Pochopení klienta

Klient bloudil po celém Domově. Na konkrétním příkladu vám ukážeme, co se děje v hlavě tohoto klienta a jak mu můžeme pomoci.

Nalezení správných cest

Představíme vám cestu, na jejímž konci již klient nenavštěvuje pokoje ostatních. Řešení je vstřícné nejen ke klientovi, ale je uchopitelné i pro zaměstnance,

Perličky a slepé cesty

Během našeho online setkání se dozvíte, jaké slepé cesty jsme na cestě objevili a zároveň vám předáme perličky, které vám mohou pomoc.

Naši lektoři

Mgr. Veronika Doksanská

Ergoterapeut, speciální pedagog a lektor, kterého dlouholetá profesní, osobní a studijní zkušenost s lidmi s různým typem a stupněm postižení a specifickými potřebami, dovedla k myšlence, že je čas na změnu. Je přesvědčená, že podpora těchto jedinců by měla být profesionální, individuální, svobodná, aktivizační či empatická, a to ne jen “na papíře.” Měla by za všech okolností dávat smysl poskytovateli i uživateli. V posledních letech se věnuje zvyšování kvality ošetřovatelského procesu, fyzickou manipulací, psychickou nemanipulací, přirozenou aktivizací při všedních denních činnostech či efektivní komunikací. Snaží se ukazovat, že to jde i lépe a při tom nehodnotit, nekárat, nesoudit a nepoučovat.

Obsah kurzu

Naše ochutnávka konkrétní validace je rozdělena do dvou částí. Nejprve krátký úvod o konceptu validace, který volně přejde do popisu konkrétního problému, který jsme řešili. V druhé části se zaměříme na praktickou ukázku řešení dané kazuistiky. Na závěr budete mít možnost se aktivně zapojit, zeptat se, sdílet své zkušenosti.

V této části se seznámíte se základy validace dle Naomi Feil. Nejde o školení tohoto konceptu, ten necháváme odborníkům. Naším cílem je Vám představit konkrétní příklad využití tohoto konceptu.

Popíšeme Vám, jak jsem se trápili – my i náš klient. Jak bloudil po našem Domově. Ostatní klienti si na něj stěžovali. Zaměstnanci byli nešťastní a nevěděli si rady. Zkoušeli jsme všechno, říkali…

Na praktických příkladech ukážeme, co se děje v hlavě bloudícího klienta, a jak zjistit, co skutečně potřebuje.

Spolu s naším odborníkem a zaměstnancem domova Vám představíme proces, kterým jsme prošli. Cesta nebyla zcela jednoduchá. Chceme Vás inspirovat k tomu, abyste nevzdávali někdy na první pohled bezvýchodnou situaci. Zjistíte, jak přístup, který respektuje klientovu jedinečnost, může přinést klid a stabilitu do vašeho Domova.

V této části kurzu budou mít účastníci možnost aktivně se zapojit. Budete mít prostor pokládat otázky, které vás zajímají. V této části také budou zodpovězeny otázky, které nám položíte v rámci přihlašovacího formuláře. Naši lektoři vám poskytnou inspiraci k tomu, jak efektivně využít validaci ve vaší každodenní práci.

Termíny kurzů

Na kurz se můžete přihlásit v uvedených termínech. Tyto kurzy také nabízíme pro školení na mírů – pokud byste tedy chtěli proškolit zaměstnance Vaší organizace přímo u Vás, kontaktujte nás. V takových případech mohou být kurzy dle domluvy jakkoliv upravené.

23. 10. 202413:00-15:00online990 Kč bez DPH

Řekli o Veronice

Spolupráce nám pomohla změnit přístup ke klientům náročným na péči. Díky profesionálnímu přístupu a zkušenostem jsme se posunuli v vnímání jinakosti a respektu k našim klientům.
Karel Matocha
Sociální služby Vsetín
Povedlo se nám více porozumět leckdy složitému a nepochopitelnému chování našich klientů, porozumět chování rodin našich klientů, ale hlavně podržet a podpořit náš tým, který se dennodenně potýká s nestandartními situacemi v řešení mezilidských vztahů.
Martina Smětáková
Domov pro seniory Bechyně
Veronika je člověk, který mě nepřestává inspirovat. Má neuvěřitelný náboj vytvářet kolem sebe příjemné prostředí, které dává smysl, ukázat lidem novou cestu, posouvat jejich povědomí a dovednosti a při tom všem neztrácí mladého zvídavého ducha.
Vladimira Meruňková
Doma ve Kdyni