Zeptali jsme se …

Zeptali jsme se …

V rámci naší snahy o kontinuální zvyšování kvality péče jsme se rozhodli oslovit ty, kteří ji denně zažívají – klienty i zaměstnance. V rozhovorech jsme se ptali, co pro ně znamená skutečná kvalita péče, jak vnímají přístup managementu a jaký má význam praktická podpora a odborné analýzy. Výsledky nás nadchly svou autentičností i konkrétností. Co…

Školíme odbory

Školíme odbory

Dnes je náš Vojta už v odborech jako doma. Na přivítanou měl připravenou snídani. Chceme poděkovat zaměstnancům https://ostok.cz/ za vlídné přijetí. Cílem školení je připravit zaměstnance na nový počítačový systém. Ale tomu předchází, aby se sladili mezi sebou, aby se mohli lépe naladit na nový program. Máme radost z toho, jak jsou zaměstnanci vstřícní a…

AI

AI

Naši Kristýnu moc baví AI a práce s ní. Umí nadchnout i další. Posuďte sami: V naší společnosti ITTEC, s.r.o. proběhl kurz Základy používání AI s lektorkou Kristýnou Bernáškovou. Kurz byl 2denní a vystřídalo se na něm 24 našich zaměstnanců. Tak nadšené kolegy během školení a následně po něm jsem ještě neviděla. Všichni jednohlasně kurz…

Soukromí klientů

Soukromí klientů

Věříme, že každý člověk má právo na soukromí a důstojnost – i v prostředí pobytových sociálních služeb. Proto jsme vyvinuli nástroj „Kufřík na cestě k soukromí“, který vám pomůže nejen lépe porozumět potřebám vašich klientů, ale také efektivně nastavit individuální parametry péče. Společně můžeme vytvořit prostředí, kde se klienti cítí jako doma.

Kladivo

Kladivo

Muž chce na stěnu pověsit obraz. Má hřebík, ale nemá kladivo. Ví, že kladivo má soused. Rozhodne se zajít za ním a půjčit si ho. Ale v tu chvíli ho přepadnou pochybnosti. Co když mi soused kladivo nepůjčí? Včera mě pozdravil jenom tak na půl úst. Možná, že někam spěchal. Možná to ale jen tak dělal a…

Čtyři základní emoce

Čtyři základní emoce

Věděl jsem, že právě objevování této komplexní topografie radosti je důvodem, proč tady vlastně jsme. Výzkum provedený v Ústavu neurověd a psychologie na University of Glasgow naznačuje, že existují jen čtyři základní emoce, z nichž tři jsou takzvaně negativní – strach, hněv a smutek. Jedinou pozitivní je radost neboli pocit štěstí. Zkoumání radosti není nic…

Děkovací kartička

Děkovací kartička

Zkuste si udělat pokus a zeptejte se svých podřízených nebo nadřízených, kdy jste je naposledy pochválili. Mnohokrát jsem se setkal s tím, že naše představa o tom, kolikrát jsme druhého pochválili, je několikanásobně vyšší, než jak to vidí náš kolega. Jde o to, že skutečnost, že něco říkám, ještě neznamená, že druhý slyší.Jedna z cest,…

Individuální plán – Potřeby nebo úkony?

Individuální plán – Potřeby nebo úkony?

Každý poskytovatel ví, že klient/uživatel služeb musí mít svůj individuální plán (dle ustanovení §88 písmene f) zákona 108/2006 Sb., dále IP). Poskytování sociálních služeb bez individuální plánu (vyjma specifických, vymezených případů) je explicitně označeno jako přestupek (§107 odst. (2) písmene b)), což stačí k tomu, aby poskytovatele motivovalo k individuálnímu plánování; pokud kontrola shledá tento přestupek, může…